Rodzaje opakowań na alkohol – opakowania na wina
W dzisiejszym świecie, wielu producentów alkoholi doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że oryginalne opakowania na alkohol, mogą zwiększyć jego sprzedaż. Bo któż nie zwróci uwagi na niezwykle oryginalne opakowania na wina czy inne alkohole, które wpadają w oko już przy pierwszym spojrzeniu na półkę? W dzisiejszym świecie producenci alkoholi chcąc wprowadzić swoją markę na rynek muszą się naprawdę bardzo natrudzić. Szacuje się bowiem, że 7 z 10 nowo wypuszczonych na rynek marek, nie utrzyma się na nim dłużej niż przez rok.
Jak pokazały badania naukowe, według ich autorów ładne i ciekawe opakowanie może sprawić, że dany alkohol konsumentowi smakować może znacznie bardziej, niż gdyby wypili go ze zwykłego opakowania bez jakichkolwiek kształtów, form czy nadruków. Jak podkreślają specjaliści zajmujący się badaniem wpływu marek i wizerunków opakowań na świadomość konsumentów, im bardziej opakowanie alkoholowe przemawia wizualnie do klienta, tym częściej właśnie ten alkohol znika z półki. Etykiety skutecznie docierające do ludzi oparte mogą być o typografię lub obraz. Tu możliwości jest mnóstwo, wszystko zależy od fantazji twórców.